Mērķis
Sekmēt audzēkņu emocionālo, intelektuālo un fizisko attīstību. Nodrošināt pamatzināšanu apguvi laikmetīgajā dejā un baletā, tiecoties uz augstvērtīgu un kvalitatīvu māksliniecisko sniegumu, estētisko un tikumisko principu ievērošanu. Veicināt audzēkņos radošumu, patstāvību un dejot prieku.
· Veidot praktiskas iemaņas dejā (ievads baletā un laikmetīgās dejas tehnikā);
· Iepazīstināt ar dejas terminoloģijas pamatiem (vienkāršāko baleta kustību un pozīciju nosaukumi, izplatīti laikmetīgās dejas tehnikas kustību nosaukumi);
· Veidot izpratni par telpu un ķermeņa – telpas attiecībām (dažādu dejas figūru (t.s. zīmējumu) un telpas līmeņu apguve);
· Attīstīt stāju, gaitu, anatomiski pareizas, veselīgas kustības, elpošanu aktīvā kustībā, sīko motoriku, lokanību, līdzsvaru, koordināciju, kā arī ritma, laika un telpas izjūtu un radošumu;
· Vingrināt audzēkņu koncentrēšanās spēju, uzmanības noturību;
· Rosināt audzēkņos pašizpausmi improvizācijas uzdevumos, veicināt drošības izjūtas veidošanos, audzēt drosmi mēģināt darīt šķietami sarežģīto, nepazīstamo, neiespējamo;
· Apmācīt audzēkņus horeogrāfiska materiāla apguvē un patstāvīgā izpildīšanā;
· Radīt labvēlīgu vidi, veidojot uzvedības, savstarpējās saskarsmes un komandas darba iemaņas un prasmes.
Nodarbību tematiskais plāns
Nr. | Tēmas nosaukums | Tēmas izklāsts |
1. | Stāja un gaita | Stājas veidošana, muguras stiprināšana |
Vingrinājumi gaitas izkopšanai | ||
Vingrinājumi pēdu un potīšu stiprināšanai un elastībai | ||
2. | Ritms | Ritma vingrinājumi |
Uzdevumi mūzikas ritmā/ skaitā | ||
3. | Telpa | Virzieni |
Grafiskie izkārtojumi | ||
Telpas vertikālie līmeņi | ||
Dejas telpas veidošana, sadarbojoties ar grupas biedriem | ||
4. | Deja un improvizācija | Ievads baletā |
Ievads laikmetīgajā dejā | ||
Pamatkustības un to nosaukumi | ||
Horeogrāfijas apguve | ||
Dejas un kustību improvizācija | ||
Ieteikumi un skaidrojumi kustību efektīvai izpildīšanai | ||
5. | Ķermeņa koordinācija, līdzsvars | Līdzsvara vingrinājumi, locītavu stabilitāti attīstoši vingrinājumi |
Koordinācijas vingrinājumi ķermeņa augšdaļai | ||
Koordinācijas vingrinājumi ķermeņa apakšdaļai | ||
Jaukta tipa koordinācijas vingrinājumi visam ķermenim | ||
6. | Spēks, lokanība, veiklība | Vingrinājumi vispārējai fiziskajai sagatavotībai |
Dinamiskas un statiskas kustību kombinācijas | ||
Sīko motoriku attīstoši vingrinājumi | ||
Ievads akrobātikā atbilstoši vecumam un bērna individuālajām spējām | ||
Stiepšanās vingrinājumi |
Programmas īstenošanas plānotie rezultāti
· Sekmēta bērnu harmoniskas un tikumiskas personības izveide un attīstība;
· Iegūtas zināšanas un prasmes laikmetīgajā dejā;
· Iegūta radošas darbības pieredze;
· Attīstīta muzikalitāte un spēja mūziku saistīt ar kustību, prasme radoši izpausties kustībā un sadarboties ar citiem;
· Apgūta skatuves kultūra un iegūta konkursu un koncertu pieredze;
· Radīti zināšanu priekšnosacījumi un prasmes izglītības turpināšanai dejas mākslā;
· Attīstīta komunikācijas un sadarbības prasmes, laika plānošana, sevis disciplinēšana u.c.